
BMC Teammachine R 01 FOUR Reapris: 96900 KR
BMC Teammachine R 01 FOUR
Formad i backarna i Schweiziska Alperna, härdad över pavépartierna under vårklassikerna. Dessutom slipad till perfektion i klungan under många Grand Tours. Utvecklad i samarbete med Red Bull Advanced Technologies. Allt detta har bidragit till att nya BMC Teammachine R är en landsvägscykel som är något alldeles speciellt jämfört med andra landsvägscyklar.
BMC Teammachine R 01 FOUR är utrustad med Shimano Ultegra Di2 drivlina med 4iiii wattmätare, CR-50 SL kolfiber hjulset och BMC ICS2 integrerade design för styre och styrstam. Sammanfattningsvis: Du får en cykel som är redo att bekänna färg i klungan.
Nyheter för nya Teammachine R
Halo Fork:
Gaffelben med extra vidd, liknar inget annat i klungan. Håller den turbulens som skapas från framhjulet borta från ramen.
ICS Carbon Aero Cockpit:
Progressiv och dynamisk form är perfekt mach för den här cykeln. Med smalare bredd upptill ger styret en effektiv aeroposition och i kombination med mer bredd i bocken även överlägsen kontroll vid höga farter.
Deep Bottom Bracket Area:
BMC kallar det själva för”Mariana Bottom Bracket” för att det är det lägst placerade vevlagret vi gjort på en landsvägscykel. Detta optimerar ytarean för mindre luftmotstånd.
Nyutvecklad sadelstolpe:
Den nya sadelstolpen är smalare, djupare, mer kompatibel och lättare än någonsin. Sadelklämman har en ny mekanismen som gör det lättare att justera sadelhöjden. En integrerad hållare för nummerlapp gör det också ännu enklare att bli tävlingsklar.
BMC Teammachine R 01 FOUR
96.900,00 kr
Ram
Teammachine R 01 Premium Carbon with Aerocore Design | ICS Technology, Stealth Cable Routing | Integrated Aerocore Bottle Cages | Stealth Dropout Design | PF86 Bottom Bracket | Flat Mount Disc | 12x142mm Thru-Axle |
Framgaffel
Teammachine R 01 Premium Carbon |
Växelsystem
2×12 |
Bak & Framväxel
SHIMANO Ultegra Di2 RD-R8150 12spd |
Växelreglage
SHIMANO Ultegra Di2 ST-R8170 12spd |
Kassett
SHIMANO Ultegra CS-R8100 12spd 11-30T |
Kedja
SHIMANO Ultegra CN-M8100 12spd |
Kedjedrev
SHIMANO Ultegra FC-R8100 12spd 52-36Tn4iii Precision Power Meter (Single Sided) |
Broms Fram/Bak
SHIMANO Ultegra BR-R8170 |
Däck
Pirelli P ZERO Race TLR 26mm |
Fälg
CR 50 SL Carbon | Tubeless Ready | 50mm |
Nav (Fram/bak)
CR 50 SL Carbon | Tubeless Ready | 50mm |
Styre
ICS Carbon Aero | One-Piece Full Carbon Cockpit | 135mm drop, 77mm reach, 12.5° flare
Styrstam
ICS Carbon Aero | One-Piece Full Carbon Cockpit | 135mm drop, 77mm reach, 12.5° flare
Sadel
Selle Italia SLR Boost Superflow | TI316 Rail | 145mm |
Sadelstolpe
Teammachine R 01 Premium Carbon Seatpost 10mm Offset |
Tillåten maxvikt
110kg |
Storlek | 47 | 51 | 54 | 56 | 58 | 61 |
---|---|---|---|---|---|---|
Längd på cyklist i cm | <166 | 166-174 | 172-180 | 178-186 | 184-192 | >190 |
Stack MM | 504 | 528 | 548 | 563 | 582 | 608 |
Reach MM (reach) | 368 | 378 | 387 | 393 | 402 | 409 |
Seat Tube MM (st) | 418 | 463 | 499 | 519 | 541 | 570 |
Top Tube MM (tt) | 522 | 532 | 552 | 562 | 582 | 598 |
Head Tube MM (ht) | 108 | 133 | 149 | 165 | 185 | 211 |
Seat Tube Angle (sa) | 74 | 74 | 73.5 | 73.5 | 73 | 73 |
Head Angle (ha) | 71.5 | 71.5 | 72.3 | 72.3 | 72.3 | 72.3 |
Rear Center MM (rc) | 410 | 410 | 410 | 410 | 410 | 410 |
Front Center MM (fc) | 568 | 586 | 589 | 599 | 614 | 630 |
Wheelbase MM (wb) | 968 | 986 | 989 | 999 | 1015 | 1030 |
BB Drop MM (drop) | 69 | 69 | 69 | 69 | 69 | 69 |
Fork Length MM (fl) | 367 | 367 | 367 | 367 | 367 | 367 |
Fork Rake MM (fr) | 48 | 48 | 43 | 43 | 43 | 43 |
Trail MM (trail) | 63 | 63 | 63 | 63 | 63 | 63 |
Crank Length MM | 170 | 170 | 172.5 | 172.5 | 175 | 175 |
Stem Length MM | 90 | 100 | 100 | 110 | 110 | 120 |
Stem Angle | -6 | -6 | -6 | -6 | -6 | -6 |
Bar Width MM | 400 | 420 | 420 | 420 | 420 | 440 |
Bar Drop MM | 117 | 117 | 117 | 117 | 117 | 117 |
Bar Reach MM | 76.9 | 76.9 | 76.9 | 76.9 | 76.9 | 76.9 |
Post Offset MM | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 |
Seatpost Length MM | 335 | 335 | 385 | 385 | 405 | 405 |